Verslag Chinees 2018

Woudenberg, 15 september 2018

Chinees-Indische maaltijd…

Ruim voor 16.00 uur, zaten de eerste gasten al op het buitenterras te genieten van het zonnetje en een drankje… ondertussen werden de laatste nieuwtjes uitgewisseld.

Tegen vijf uur kwamen de laatste gasten binnen, waarmee zich totaal zo'n kleine 40 personen hadden verzameld in theeschenkerij Eldorado te Woudenberg, voor de jaarlijkse Chinese-Indsische maaltijd.

Bij het Chinese restaurant uit Doorn, had de evenementen-commissie diverse producten besteld. Onze voorzitter had een dagje in de keuken "gestaan” en daarbij een heerlijke pan bami voorbereid. Tevens had hij nog een pan met pittge makreel gemaakt.

Klein minpuntje was het tijdstip met het eten. De planning was tussen 17.30 en 18.00 uur met de maaltijd aan te vangen. Door omstandigheden was dit enigszins vertraagd en konden de eerste leden om ca. 18.45 uur hun borden vullen met diverse producten.

Daar de temperatuur buiten beduidend minder werd, kwamen de meeste gasten naar binnen, om daar rustig van het eten te kunnen genieten. Behoudens een enkele bikkels die toch buiten bleven volhouden…

Voordat we begonnen aan de maaltijd, had Henk Bolder nog een kleine verrassing in petto. Alle aanwezigen kregen een papier uitgereikt, met daarop een kwis. De bedoeling was, om plaatsnamen te vinden, welke middels kleine tekeningen waren aangegeven. Deze tekeningen waren de leidraad voor de naam. Zo was er een tekening van een deur met een eend, handgreep en slot getekend. Voor de deur stond nog een eend te kijken. Wat moest dat voorstellen…? Iets met eenden en een wc… een deur…Te moeilijk gedacht… een ander woord voor eend is woerd… 2 eenden is dus… Woerden. En zo stonden er nog 10 te raden plaatsnamen op.

Bij de prijsuitreiking bleek, dat Piet Mol ze allemaal goed geraden had. Hij ging er met de hoofdprijs van door, … een flinke tas, vol met dagelijkse boodschappen…Verder kregen een aantal mensen nog wat leuke troostprijzen.

De maaltijd smaakte goed, want menigeen ging nog voor een tweede of derde maal terug.
Aan alles komt een eind… zo ook aan deze maaltijd. De leden van de evenementen-commissie hadden weer goed hun best gedaan, evenals de aanwezige leden, welke voor lege schalen zorgde...Tegen acht uur keerden de eerste mensen weer huiswaarts. Andere bleven nog lekker even "na keuvelen”…
Nationale Commando Schietwedstrijd…

Op 20 oktober wordt de jaarlijkse Commando Schietwedstrijd weer georganiseerd door leden van COV Midden-Nederland, waarbij gestreden wordt, om het winnen van "de Gerrit van den Essenburg trofee”. De uitnodiging heeft u reeds binnen, of ontvangt u binnenkort.

30 jarig bestaan COV Midden-Nederland…

Op 7 november 2018 is het precies 30 jaar geleden, dat onze vereniging werd opgericht.Wij willen dit samen met onze leden + een aantal gasten van zusterverenigingen en nauw betrokkenen, op 10 november gaan vieren in een feestzaal te Maarsbergen.Ook hiervoor zijn de uitnodigingen de deur uit.

Wij ontmoeten u graag weer op genoemde data.
Met vriendelijke groet,
De Evenementen-Commissie