Verslag bbq 03092021

Soesterberg, 3 september 2021.
Verslag van de barbecue, door Willem Vermeer.

Tegen 15.30 uur kwam ik in Soesterberg aan bij het Transportmuseum… met name bij "De Palmpit”. Daar maakte ik een tafel gereed, om samen met Gijs Zwaan (de penningmeester) onze leden, al dan niet vergezeld van hun partners te begroeten. Bij aankomst kon men bij Gijs de kosten voor de BBQ afrekenen en drankmunten inslaan.

Willem had een vaantje van COV Midden-Nederland uitgestald + een blocnote met pen. Deze kon men ter plaatse aanschaffen.

Even later verschenen Els en Gerrit van Maren. Deze hadden als welkom voor alle aanwezigen een doos met gebakjes meegebracht. Al met al… betalen bij Gijs en daarna koffie met een gebakje.

Rond 16.00 uur kwamen de eerste gasten binnen. Wat opviel… ze hadden allemaal een brede glimlach op hun gezicht.Iedereen genoot van het moment, dat men elkaar weer mocht begroeten (op gepaste afstand…). Het is haast niet voor te stellen… de meesten van de aanwezigen hadden elkaar al anderhalf jaar niet meer gezien en/of gesproken! De eerste drankjes werden afgehaald bij de bar… de sfeer zat er direct goed in. Dat werd ook nog versterkt door het prachtige weer, wat we erbij kregen. Rond 17.00 uur werden er buiten tafels opgesteld, waarop de nodige apparatuur en de kisten met ingrediënten werden geplaatst.

Twee mannen van de afdeling "43ste Bevoorrading Compagnie” brachten alles in gereedheid, om er een mooie BBQ van te maken.

Afbeelding invoegen       Afbeelding invoegen

Dit alles onder leiding van Evenementen Manager "Joost Smit” van de Koninklijke Landmacht. Ze hadden alles goed voorbereid en al snel lagen de eerste hamburgers op de plaat. Gelijktijdig werd de pindasaus en de saté opgewarmd. Zo rond de afgesproken tijd van 17.30 uur, kwam een van de verzorgers binnen uitleggen, wat ons te wachten stond. Met 5 minuten konden de eerste gasten zich melden voor een saté of een broodje hamburger speciaal. Het zag er niet alleen smakelijk uit, maar het vlees was mals en heerlijk gaar. De overige gasten zaten met smart te wachten, tot ze ook aan de beurt waren. Even later zat iedereen te genieten van de heerlijke barbecue. De verzorging had verder nog stukjes biefstuk en procureurlapjes in de aanbieding. En niet te vergeten bakjes met salade en vers fruit. Ondertussen had Henk Bolder aan alle aanwezigen weer een A4 vel uitgereikt, waarop een quiz was vermeld met allerlei rebussen en vragen. Het was een lastige quiz mag ik wel zeggen, maar er werden toch 5 winnaars bekend gemaakt. De 5de prijs was voor Els van Maren. Verder vielen Nel Wammes,
Johan en Corrie van Kooten Niekerk in de prijzen. De 1ste prijs was voor Maria Zwaan, welke alle antwoorden wist te vermelden. Eén van de vragen was: "wanneer draagt een paard laarzen?’  Antwoordt: als er een ruiter op zijn rug zit. Je moet er maar opkomen…. Na de prijsuitreiking deelde Henk Bolder aan alle aanwezigen een brief uit, waarin hij kenbaar maakte, dat hij en Gerrie kortgeleden hun 60-jarige bruiloft in kleine familiekring hadden gevierd. Door de slechtere gezondheid van Gerrie en eveneens de slechtere gezondheid van zoon Gerard, zat er helaas geen groot feest meer in. Elke brief was ook nog eens voorzien van 2 consumptiebonnen. Geen fijn bericht om door te geven Henk, maar de manier waarop je dit hebt kenbaar gemaakt werd door een ieder bijzonder op prijs gesteld! Joost Smit kwam nog naar binnen, om te vragen of er nog mensen trek en zin hadden in een stukje vlees? Iedereen was echter voldaan en had genoeg gegeten… ze konden de spullen dus gaan opruimen en inpakken.

Tegen 20.00 uur wilden de eerste mensen weer naar huis gaan. Daarop vroeg Willem om een ogenblik stilte, om wat mededelingen te doen. Als eerste bedankte hij alle aanwezigen voor hun komst naar Soesterberg. Namens Gea Engelman mocht hij iedereen bedanken voor de jarenlange momenten van samen zijn. Nu Willem Engelmann is weggevallen wil ze haar aandacht aan andere dingen besteden. Nogmaals bedankt voor alle fijne momenten samen. Daarna bedankte hij Hans van de Gender en Hans IJdo voor hun verzorging van de drankjes. Ook Joost Smit en zijn collega werden niet vergeten voor de uitstekende verzorging van de barbecue.

Afbeelding invoegen          Afbeelding invoegen

Henk Bolder voor zijn bijdrage met de quiz en leuke attenties voor de winnaars. Tenslotte bedankte hij Els en Gerrit van Maren voor hun attentie bij de koffie.

Maar dat was nog niet alles…Els en Gerrit had voor ieder stel of enkeling nog een verrassing…

Bij het "naar huis gaan” kon men een bosje prachtige rozen mee naar huis nemen. Een geweldige geste, waarvoor dank!

Tegen 20.30 uur kwamen de laatste gasten los van hun stoelen, om de reis naar huis te aanvaarden. Eenieder kan terugzien op een geweldig geslaagd evenement. Als alles goed mag blijven gaan, dan staat ons volgende evenement gepland voor vrijdag 22 oktober. Dan heeft de Evenementencommissie "de jaarlijkse Chinese avond” op het programma staan. Hopelijk mogen we elkaar daar weer in gezondheid treffen.
Tenslotte nog een bedankje richting Chris de Gier, Florence Krijt en Willem Vermeer voor hun fotoreportage.