BBQ 2019

Soesterberg 2019

Barbeque
Zaterdag 14 september was het zover… volgens het jaarschema was er de barbecue. Vanaf een uur of vier 's-middags kwamen de eerste deelnemers binnen in De Palmpit.

De koffie en thee stonden al gereed en op ons te wachten. Wie ook op ons wachtte, was penningmeester Gijs Zwaan. Zonder zijn vaste hulp Wouter Koelewijn, konden wij de kosten voor de barbecue voldoen. Zoals je op de website van Midden-Nederland kunt lezen, was Wouter niet aanwezig wegens ziekte. Een dag voor deze bijeenkomst werd er ook nog een pacemaker bij hem ingebracht.

36 personen waren aanwezig, terwijl 1 persoon door omstandigheden zich moest afmelden. Onder het genot van een drankje werd er gezellig op los gebabbeld.
We troffen het met geweldig mooi weer. Hans van de Gender, onze gastheer, had buiten 2 barbecues op tafels geplaatst. Verder stonden er de nodige onderdelen als borden en bestek gereed. Rond half zes werd het sein gegeven, dat men kon beginnen met barbeknoeien. Flinke speklappen in 2 soorten saus voorgegaard, hamburgers, stokjes met kipsaté en karbonaden. Een ieder kon naar hartenlust bakken en braden. Men kon binnen aan hoge tafels het bordje met vlees, stokbrood en pindasaus rustig opeten. Doch de meeste mensen bleven buiten om aan de tafels aldaar het eten te nuttigen.

Henk Bolder had weer een kwis op zijn eigen manier in elkaar gezet. Er zaten lastige-, maar ook leuke vragen tussen. Bijvoorbeeld… Spinazie komt van oorsprong uit Iran… "waar of niet waar”?

Ondertussen liep onze huisfotograaf Chris de Gier weer de nodige foto's te maken. Menigeen zal zich terug kunnen vinden op een foto.(zie daarvoor het fotoboek op onze website)
 Afbeelding invoegen     Afbeelding invoegen
Nadat een ieder voldoende gegeten had, werden de mensen naar binnen geroepen en maakte Henk de uitslag bekend van de kwis. Deze keer waren alle antwoorden "waar”. Door de barkeeper waren uiteindelijk 3 namen getrokken, welke een prijs hadden gewonnen. De 3de prijs was voor Nijs Keppel, de 2de prijs voor Maria Zwaan en de 1ste prijs ging naar Johan van Kooten Niekerk.
De sfeer zat er goed in…
Rond half acht bedankte de voorzitter een ieder voor zijn of haar komst. Hans van de Gender en zijn mensen werden ook bedankt voor de verzorging van de barbecue en uiteraard hun gastvrijheid. Tegen acht uur werden de laatste drankjes genuttigd.
Er werd afscheid van elkaar genomen en zo ging een ieder weer huiswaarts.
Het volgende evenement staat gepland voor 9 oktober. Dan gaan we een bezoek brengen aan de Bataviawerf.
Binnenkort zie je de uitnodiging per mail of brief daarvoor tegemoet.