BBQ 2018

Barbecue 2018

Zaterdag 14 april, was het gezellig druk bij de jaarlijkse barbecue in Woudenberg.
Helaas hadden enkele leden zich af moeten melden wegens ziekte of andere verplichtingen.
Langs deze weg wensen wij hen beterschap toe en een goed herstel.

Om tegen 16.00 uur kwamen de eerste gasten zich melden, bij het financiële duo Gijs Zwaan en Wouter Koelewijn. Daar mochten zij hun bijdrage inleveren voor de deelname aan de bbq.

Afbeelding invoegen  Afbeelding invoegen

De EC had ook nog eens gezorgd voor een prachtig zonnetje en heerlijke temperaturen.
Een ieder zocht dan ook direct het buitenterras op.
Zo'n lekker zonnetje doet een ieder toch goed en zorgt gelijk voor een ontspannen stemming.

Een kleine 40 personen hadden zich aangemeld voor deze bijeenkomst.Onder hen, mochten we ook onze nestor verwelkomen… Dammy Hoefman, samen met zijn dochter en vrouw Corrie.

Verder mochten wij ook een nieuw lid begroeten, in de persoon van Dirk Groen. In het verleden ook lid geweest van Midden-Nederland, maar door omstandigheden, een tijdje "weg geweest”.

Tegen 18.00 uur werden de barbecue's aangezet. Men mocht zelf zijn of haar stukje vlees op de bbq bakken. Drukte van belang dus rondom de bbq en mooie discussies van wie welk stuk vlees was…

Voordat we echter tot bakken en braden konden overgaan, nam Coen Ploeger, onze voorzitter, het woord. Hij verzocht de heren Nijs Keppel en Henk Huls om naar voren te komen. Beide heren waren meer dan 50 jaar gerechtigd tot het dragen van de Groene Baret. Onder luidt applaus kregen zij een oorkonde uitgereikt door Coen. Chris de Gier zorgde ervoor, dat dit heugelijke feit op de gevoelige plaat werd vastgelegd.

Ondertussen werden binnen enkele koude schotels gereed gezet op een lange tafel, met o.a. rundvleessalade, komkommer, stokbrood etc. Verder had men van Eldorado gezorgd voor pindasaus en andere sauzen voor de bbq.
Met een lekker drankje erbij was het meer dan aangenaam verpozen, mogen we wel zeggen.

Henk Bolder had weer op zijn manier gezorgd voor een leuk intermezzo. Iedereen kreeg bij binnenkomst een A4-tje, met daarop een tiental vragen. Deze bestonden uit een omschrijving, waarvan een woord moest worden bedacht/geraden. Daarbij waren tevens het aantal letters vermeld, waaruit de oplossing moest bestaan. Al met al was het een lastige kwis. Nadat de formulieren waren ingeleverd werden er een paar leuke prijsjes verdeeld onder de winnaars.

Tegen 20.00 uur namen de eerste gasten afscheid van elkaar. De meeste bleven echter nog even gezellig napraten.

Al met al weer een leuke bijeenkomst, waarop men met plezier kan terugkijken.

Fotoverslag Chris de Gier